Siirry pääsisältöön

Uusin postaus

Korkki auki

Miksi et törmää meihin helposti bileissä, tai jos törmäät, ollaan selvinpäin? Ollaan nuoria ja terveitä, miksei voida ryypätä ja pitää hauskaa? Voidaan, jos niin haluttaisiin. Ollaan saatu kotoa malli, ettei saunaolut kuulu viikonloppuihin, eikä juhlapyhinä tarvi vetää perseitä. Meidän vanhemmat ei juo oikeastaan ollenkaan alkoholia, he ovat pärjänneet hyvin ilman ja heille myös terveellisyys ja urheilullisuus on elämäntapa. Meidän perheellä on aina hauskaa, eikä se liity mitenkään alkoholiin. Essi on alkoholia maistanut ja oman railakkaan opiskeluelämänsä kokenut. Tarviiko sitä villiä opiskelijaelämää viettää se 5 vuotta? Mikä etuoikeus opiskelijoilla on humaltua joka viikko ja tehdä tyhmyyksiä? Essille riitti käydä ekana vuonna "muutamissa" bileissä. Osissa oli ihan hauskaa, toisissa vähemmän. Muutamissa bilei ssä on selvänä pyörähdetty ja okl perseily myötähäpeä ollut niin vahvaa, ettei ole toisten tullut mentyä. Essi saa enemmän irti siitä, että te

Vinkit hyvään oloon




Miten selvitä pitkistä ja stressaavista päivistä ja säilyttää hyvä ja energinen olo läpi viikon? Jokaisella ihmisellä on erilainen käsitys hyvästä olosta ja siitä, miten se saavutetaan. Nämä vinkit eivät välttämättä ole jokaisen avain hyvään oloon, mutta kokeilemalla selviää!


Nukkuminen 

Hyvät yöunet ovat A ja Ö kaikkeen. Olemme huomanneet, että ei ole tärkeintä nukkua pitkiä unia, vaan unen laatu on merkittävin tekijä. Seitsemänkin tuntia voi olla ihan riittävä määrä siihen, että aamulla voi herätä energisenä uuteen päivään. Laadukkaan unen saavuttaminen edellyttää kumminkin sinisen valon välttämistä ilta-aikaan, sekä hyvää unihygieniaa. Välillä on kuitenkin lupa ottaa vähän pidemmät unet ja makoilla aamulla. Älä kiellä itseltäsi löhöilyä, tasapaino löytyy, kun ei kiellä itseltään asioita. 

Treeni 

Mikä sen parempi tapa aloittaa päivä ja saada siihen aivan uudenlaista buustia. On se sitten kävelylenkki, jooga tai salitreeni maksimi sykkeillä, siitä saa aina hyvän fiiliksen. Kaikille varmasti löytyy jokin mielekäs tapa liikkua. Raitis ilma ja auringonpaiste saa myös hymyn huulille. Kaikki eivät ole aamuihmisiä ja salille voi suunnata myös illalla ja siitä saa silti mukavan energisen olon!


Ruokavalio

Syö ruokia, joista saat hyvää energiaa ja joista pystyt nautiskella. Varmasti sinullakin on joku terveellinen herkku, jota voit hyvillä mielin syödä. Toiselle se voi olla esimerkiksi mandariini tai banaani, kun taas toiselle pähkinät. Ruuasta saa paljon enemmän irti, kun sitä voi syödä hyvässä seurassa ja nautiskella ilman kiirettä. Täytä lautasesi värikkäillä kasviksilla ja mausta itsellesi sopivalla tavalla niin, että makunautintokin on suuri. 


Positiivisuus ja ystävät

Vietä aikaa ihmisten kanssa, jotka saavat sinut hyvälle tuulelle, unohda puhelin ja muut epäolennaiset asiat ja keskity välillä sosiaalisiin suhteisiin. Keksikää ystäviesi kanssa mieleistä tekemistä ja ottakaa arjesta kaikki ilo irti. Negatiivisten ja itsekkäiden ihmisten seura on myrkkyä ja sellaisista ihmisistä kannattaa pysyä kaukana. Negatiivinen fiilis tarttuu taudin lailla. Pysy myös itse positiivisena. Elämästäsi löytyy varmasti asioita, joista iloita. Uskomme että tässäkin kuitenkin lähtökohtana on rakkaus ja hyväksyntä itseä kohtaan. Arvosta itseäsi, kehu itseäsi ja rakasta. Alat huomaamaan, kuinka ihania asioita ja ihmisiä ympärilläsi on, kun osaat rakastaa itseäsi. Elämään ja arkeen kuuluu kumminkin myös haasteita ja vastoinkäymisiä, joista ei saa masentua. Vastoinkäymiset ja haasteet kuuluvat jokaisen elämään aika ajoin, ja niitä täytyy osata käsitellä. Harva elää koko elämääsä pumpulipilven päällä.



Järjestä

Listaa ja järjestä asiat, joita sinun on tehtävä. Vältyt suurelta stressiltä ja paineelta, kun asiat on johonkin listattuna. Voit aikatauluttaa tai vaan listata. Aikatauluttaessa tehtävät asiat tulee hoidettua alta pois, eikä niitä keräänny yhden päivän urakaksi, jollet niin halua. Kun listaat asiat ylös, ei aivojen tarvitse tehdä suurta työtä koko ajan muistaakseen, mitä pitikään tehdä.


Oma bravuuri

Se mitä itse tykkäät tehdä ja josta nautit, on tärkein avain hyvään oloon. Älä treenaa tai liiku, jos se aiheuttaa sinulle pahaa oloa, vaan tee sitä mikä tekee olosi hyväksi. Mene luontoon kävelylle, jos se on sinulle paikka missä rentoudut. Tee asioita, jotka koet mieluisiksi. Maalaa, värittele, leivo, tee ruokaa, lue, nuku, ulkoile, siivoa…


XOXO
Julia & Essi